Rekolekcje z młodzieżą w Zakopanem

W dniach od 3 do 8 sierpnia w naszym domu w Zakopanem, odbyły się wakacyjne Rekolekcje dla Młodzieży. Bezpośrednio po Światowych Dniach Młodzieży, w sercach młodych ludzi zrodziło się pragnienie odpowiedzi na apel papieża Franciszka skierowany do nich podczas pięknych dni w Krakowie: „Czasy w których żyjemy nie potrzebują młodych kanapowych, ale młodych ludzi w butach, najlepiej w butach wyczynowych” .

Rekolekcyjna grupa na szlaku

2016-08-13

Z uśmiechem na ustach i z cennymi wskazówkami w sercu, przemierzaliśmy górskie szlaki. Spotykaliśmy na nich przebywających jeszcze w Polsce młodych ludzi z całego świata (z charakterystycznymi plecakami ŚDM), zauroczonych Tatrami i polską gościnnością. Podziwialiśmy wraz z nimi uroki przepięknej Doliny Białego, Jaworzynki, Strążyskiej z wodospadem Siklawica, wspinaliśmy się na Sarnią Skałę, doszliśmy też do Hali Gąsienicowej i nad Czarny Staw. Każdy dzień rozpoczynaliśmy wspólną Eucharystią. Nie zabrakło radosnych chwil przy ognisku i oczywiście dzielenia się przemyśleniami na temat słów wypowiedzianych do młodych przez Papieża Franciszka podczas ŚDM. W rekolekcjach wzięło udział 9 osób z Mikołowa i jego okolic. Swój czas ofiarowali nam: ks..Tomasz Czubiel - salwatorianin i doradca rodzinny – p. Stanisława Hajduk-Bies.